Jest pielęgniarką z kilkudziesięcioletnim stażem pracy i mieszkanką powiatu strzelińskiego. W jakich okolicznościach dowiedziała się, że jest zakażona koronawirusem? Z jakim przesłaniem zwraca się do nas wszystkich?

Niemal każdy z nas śledzi na bieżąco statystyki o kolejnych zakażeniach koronawirusem. Pandemia ma charakter globalny, co znaczy, że COVID-19 atakuje nie tylko w Polsce, czy w Europie, ale także na innych kontynentach. Pamiętajmy jednak, że za liczbami stoją konkretni ludzie i rodziny zmagające się z chorobą. Dotarliśmy do dwojga mieszkańców naszego powiatu, którzy opowiedzieli nam, jak to jest mieć w sobie koronawirusa. Oboje powiedzieli nam o życzliwości, z jaką spotykają się, przebywając na kwarantannie. Wystarczy jednak zajrzeć do internetu, żeby przekonać się, że hejterzy nie odpuszczają. Dlatego zachowamy anonimowość naszej rozmówczyni.
- Jestem pielęgniarką – powiedziała nasza pierwsza rozmówczyni. - Od 30 lat pracuję w szpitalu we Wrocławiu na oddziale chirurgicznym. W sobotę, 28 marca br., u mnie, moich koleżanek i kolegów stwierdzono zakażenie koronowirusem. Mimo że stosowaliśmy się do zalecanych wtedy procedur. Uważaliśmy i w miarę możliwości zabezpieczaliśmy się, mimo to nie udało się nam uniknąć zakażenia. Może gdyby wcześniej zapewniono nam środki ochrony osobistej (maski, przyłbice, fartuchy) i przeprowadzono testy nowo przyjętych pacjentów, to byłoby inaczej. Myślę jednak, że w tamtych czasie nikt nie spodziewał się takiego rozwoju sytuacji i tego, że tak szybko dotknie nas epidemia. Zresztą, gdyby nie przebadano wszystkich w szpitalu, to niektórzy do tej pory nie wiedzieliby, że są zakażeni. Oprócz różnego nasilenia objawów wirus może utrzymywać się w organizmie nawet 6 tygodni. Niektóre osoby po dwóch tygodniach miały ujemne testy, a u niektórych wirus utrzymuje się już 4 tygodnie. Dlatego chciałabym uczulić wszystkich, aby uważali, zabezpieczali się, stosowali do wszystkich wytycznych. Bo nigdy nie wiadomo w jaki sposób ich organizm z