Marszałek przedstawił projekty zgłoszone do Programu Kolej Plus
Spośród pięciu zgłoszonych inwestycji jedną z nich jest poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska - Wrocław. Zadanie miałoby przede wszystkim polegać na budowie podstawowej infrastruktury kolejowej dla Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego na odcinku Wrocław Świebodzki - Wrocław Muchobór.
- W projekcie została ujęta między innymi odbudowa infrastruktury kolejowej prowadzącej do stacji Wrocław Świebodzki. Dzięki temu będzie możliwe uruchomienie nowych połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej (WKM) w relacjach Wrocław - Środa Śląska, Wrocław - Wołów oraz Wrocław - Jaworzyna Śląska - informuje Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Bezpartyjni Samorz¹dowcy.
- Dodatkowo, na zlecenie PKP PLK, przygotowywane jest wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego, które obejmuje kompleksowe rozwiązania infrastrukturalne dla całego węzła wrocławskiego również pod kątem ruchu towarowego - dodaje.
Przebudowie poddana zostanie także stacja Środa Śląska, tak by pociągi WKM mogły kończyć i zaczynać tam swój bieg.
Wśród licznych propozycji Zarząd Dolnego Śląska zgłosił także rewitalizację odcinka linii kolejowej nr 284 Legnica - Złotoryja - Jerzmanice-Zdrój. Inwestycja pozwoliłaby na włączenie Złotoryi i powiatu złotoryjskiego do sieci wojewódzkich kolejowych połączeń pasażerskich. Jednocześnie umożliwiłaby także rewitalizację dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdroju do Lwówka Śląskiego, który został już przejęty przez samorząd województwa.
Poprawa jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem to kolejna inwestycja na liście zgłoszonych projektów do Programu Kolej Plus.
Będzie to możliwe poprzez wznowienie ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce - Piława Górna (będącej już własnością Samorządu) oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami Wrocław Główny - Kobierzyce, która znacznie poprawi przejezdność odcinka podmiejskiego.
- W przypadku realizacji linii nr 285 Wrocław Główny - Kobierzyce projekt zakłada rozbudowę tego odcinka do układu dwutorowego. Umożliwi to uruchamianie połączeń na linii Wrocław - Kobierzyce - Niemcza - Piława Górna - Dzierżoniów Śl. - Bielawa przebiegającej na linii kolejowej nr 310 - tłumaczy Tymoteusz Myrda.
Do rządowego Programu zostały zgłoszone także dwie rewitalizacje linii kolejowych: linia nr 181 na odcinku Oleśnica - Syców - Kępno oraz linia Zgorzelec - Bogatynia. Mają one za zadanie skomunikować Syców, Kępno, Wieluń oraz Bogatynię ze stolicą Dolnego Śląska.
- Konsekwentnie realizujemy nasz plan przejmowania i rewitalizowania linii kolejowych na Dolnym Śląsku, a jego uzupełnieniem jest rządowy Program Kolej Plus. Chcemy zapewnić dogodne połączenia kolejowe, tak by każdy mieszkaniec naszego województwa mógł swobodnie i bez przeszkód poruszać się po regionie koleją - mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego, Bezpartyjni Samorządowcy.
Inwestycje zgłoszone do rządowego Programu Kolej Plus będą sfinansowane w 85 proc. ze środków programu, a w 15 proc. przez samorządy. Według szacunków Zarządu Województwa łączna wartość projektów opiewa na kwotę ok. 500 mln złotych.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
RE: Marszałek przedstawił projekty zgłoszone do Programu Kolej Plus
Gość powiedziała : no bo strzelin to jest grobowiec intelektualny etyczny estetyczny i ekonomiczny. na nagrobkach też masz pełno kwiatów wieńców i blichtru pokazywanego raz w roku. betonoza strzelina to też forma nagrobka miasteczka.Rzeczywistość
MIRAS , a widziałeś gruszki na wierzbie? Tak samo będziesz widzieć wielkie inwestycje + szpital w powiecie!Podobn ie w Strzelinie, kwiaty, klomby, kwiaty i ...ratusz ( dla taboru urzędników ale nie dla mieszkańców, tylko ich kosztem). No, tak jest super i to ludziom odpowiada ( tak myśli zadufana władza).RE: Marszałek przedstawił projekty zgłoszone do Programu Kolej Plus
dstt powiedziała : Wyjaśnij dlaczego będzie trudniej pozyskać fundusze?RE: Marszałek przedstawił projekty zgłoszone do Programu Kolej Plus
DST powiedziała : Powiat został oddany w ręce opozycji, więc będzie jeszcze ciężej pozyskać fundusze na inwestycje. Sytuacja paradoksalna na skalę kraju, ale jak widać możliwa. Teraz pozostaje czekać aż zmieni się rząd, ale przy tak kiepskiej opozycji na to się nie zanosi.Powiat do likwidacji!
Znowu powiat Strzelin się nie załapał na kolejny ,,program'', tylko zaorać, dróg już nie ma, łatają losowo wybrane dziury, nie widziałem jeszcze odcinka drogi powiatowej naprawionego w całości, pytanie do zarządu powiatu czy jest wśród was choćby jedna osoba która zrobi z tym porządek? Czy naprawy dróg odbywają się za darmo? dlaczego na stanowiska kierownicze nie są zatrudniani ludzi branżowo wyszkoleni? to co się dziej w tym roku do już dno!