ZNAJDŹ NA STRONIE

Ponad pól tysiąca kilometrów długości, najwyższe standardy wykonawcze i malowniczy przebieg – tak będzie wyglądała Dolnośląska Autostrada Rowerowa. Dziś w Rudzie Sułowskiej samorządowcy i przedstawiciele instytucji zaangażowanych w projekt podpisali list intencyjny. Samorząd województwa reprezentowali marszałek Cezary Przybylski oraz Paweł Wybierała, członek zarządu województwa.
- Dzięki porozumieniu między województwem, samorządami i instytucjami państwowymi zrealizujemy inwestycję, która ustanowi nowe standardy budowy tras rowerowych. Wytyczne określone przez Instytut Rozwoju Terytorialnego pozwolą wybudować ścieżki bezpieczne, dobrze oznakowane i solidnie wykonane. Dzięki rozmowom i zawartemu porozumieniu elementy tras budowane przez poszczególne samorządy będą łączyć się w całość – wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski z Bezpartyjnych Samorządowców.
Inicjatorem przedsięwzięcia jest stowarzyszenie Rzeczpospolita Samorządna, skupiające kilkadziesiąt dolnośląskich samorządów i od kilku lat wspierające rozwój społeczny, gospodarczy i kulturowy w regionie. Stowarzyszenie wśród swoich najważniejszych celów stawia łączenie wspólnot lokalnych, a także promocję i realizację wspólnych interesów jednostek samorządu terytorialnego.
- To wyjątkowa inwestycja integrująca samorządowców w różnych częściach Dolnego Śląska, którzy w ramach stowarzyszenia mogą realizować interesy i potrzeby swoich społeczności – wyjaśnia Dariusz Stasiak, Członek Zarządu Stowarzyszenia Rzeczpospolita Samorządna i przewodniczący sejmikowej komisji Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Partnerami przedsięwzięcia, oprócz dolnośląskich samorządów, są Wody Polskie, PKP S.A., Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i Lasy Państwowe, czyli instytucje, które są w części właścicielami działek przez które będzie przebiegać Dolnośląska Autostrada Rowerowa. Samorządy będą odpowiedzialne w szczególności za zapewnienie wkładu własnego do finansowania, wybór wykonawców projektu i robót budowlanych, a także późniejsze utrzymanie nowej infrastruktury.
Dolnośląska Autostrada Rowerowa uzupełni układ transportowy na Dolnym Śląsku i pozwoli ograniczać zjawisko wykluczenia komunikacyjnego. Projekt nada także nowy impuls lokalnym planom rozwoju ruchu turystycznego, promocji, a także pozytywnie wpłynie na dynamiczny rozwój lokalny i regionalny.
Zawarte dziś porozumienie wpisuje się w lokalne strategie rozwoju, a także w Dolnośląską Politykę Rowerową. Realizacja wspomnianej inwestycji jest oczekiwana przez mieszkańców zarówno w aspekcie dostępności transportowej, jak i rozwinięcia wachlarza usług turystycznych.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
nikt
RE: Powstaje Dolnośląska Autostrada Rowerowa
Dobrze, że tak wyszło. Autostrady to nic dobrego. Korki, bramki i wypadki . W każde święta stoisz bo rodacy wracają z zachodu. Po południu stoisz bo wracają z pracy. Po co komu taka droga?
0
Gravatar
dst
biedny powiat Strzeliński
Znowu powiat Strzeliński się nie ,,załapał'', pewnie sprzęt do budowy tras rowerowych nie jest przystosowany do dróg powiatu Strzelińskiego, i do tego oracze z pługami szybko by sobie z nimi radę dali, wprawę maja jak mało kto. Pamiętam jak powiat odtrąbił sukces z oznakowaniem tras rowerowych, tylko wydrukowane mapki nie zgadzały się z stanem obecnym, część dróg polnych zniknęła- wrosły się w sąsiadujące pola. I co na to (nie)odpowiedzi alni urzędnicy? ano nic!
0

Przeczytaj także