Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
Celem tego ambitnego i niespotykanego w skali kraju projektu Samorządu Województwa Dolnośląskiego jest udostępnienie mieszkańcom regionu możliwości korzystania z transportu kolejowego wszędzie tam, gdzie jest to możliwe między innymi do realizacji codziennych przejazdów do pracy czy szkoły. Lepsza dostępność siatki połączeń kolejowych z pewnością zachęci także turystów do zwiedzania Dolnego Śląska poruszając się właśnie pojazdami regionalnego przewoźnika.
- Sukces przywróconych i uruchomionych już linii pokazuje, że mieszkańcy regionu chętnie poruszają się po nim komunikacją zbiorową, zwłaszcza pociągami, jeśli mają taką możliwość. Tabor Kolei Dolnośląskich jest nowoczesny, wygodny i ekologiczny. Podróżuje się nimi komfortowo i szybko – pociągi nie stoją w korkach i czas przejazdu jest znacznie krótszy, niż w przypadku jazdy samochodem. Za cel postawiliśmy sobie eliminację wykluczenia transportowego na Dolnym Śląsku. I cel ten konsekwentnie realizujemy przywracając do użytku kolejne linie kolejowe – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejmuje od państwa ponad dwadzieścia linii kolejowych na terenie całego regionu - to w sumie ponad 300 km.
Chocianów wraca na kolejową mapę Polski
Od grudnia mieszkańcy północy województwa po 22 latach odzyskają połączenie między Chocianowem a Legnicą. Zakończona została modernizacja linii nr 303 i 316.
– Przywrócenie połączeń kolejowych do Chocianowa to efekt wielu rozmów, a także zaangażowania ze strony gminy. Dzięki tej inwestycji blisko ośmiotysięczny Chocianów uzyska bezpośrednie połączenie z Legnicą, Wrocławiem i innymi miejscowościami na Dolnym Śląsku – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. – Na Dolnym Śląsku trwa największy w Polsce projekt rewitalizacji linii kolejowych. Przejmujemy lokalne linie kolejowe w celu ich rewitalizacji oraz ponownego uruchomienia połączeń. Łączymy miasta w regionie, aby ułatwić mieszkańcom codzienną komunikację. Regionalna kolej dosłownie otwiera okno na świat – dodaje.
W relacji Legnica – Chocianów w pierwszym okresie realizacji pojedzie 6-8 par pociągów. Pasażerowie z Chojnowa i Chocianowa dojadą również do Wrocławia. Wraz ze wzrostem liczby podróżnych, oferta przewozowa będzie systematycznie rozwijana i dostosowana do potrzeb mieszkańców regionu. Trasę obsłużą pociągi Kolei Dolnośląskich, które umożliwią mieszkańcom codzienny dojazd do miejsc pracy czy szkoły.
Pociągi po latach wracają w różne zakątki województwa
Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął już od PKP praktycznie wszystkie z zaplanowanych ponad dwudziestu linii kolejowych na terenie całego regionu.
Dzięki temu projektowi pociągi pasażerskie po około 40 latach znów zaczęły jeździć z Dzierżoniowa do Bielawy. W niedalekiej przyszłości, po długiej przerwie, koleją dojedziemy także m.in. do położonego u stóp Śnieżki Karpacza, Karkonoskiego Parku Narodowego, Parku Narodowego Gór Stołowych, uzdrowisk: Lądka-Zdroju, Świeradowa-Zdroju, czy Przerzeczyna-Zdroju, a także twierdzy w Srebrnej Górze oraz wielu pięknych pałaców na terenie Dolnego Śląska.
- Projekt ten jest bardzo ambitny i tworzony z myślą o Dolnoślązakach. Dzięki niemu docelowo skomunikujemy w obrębie województwa jak najwięcej miejscowości, przez co zwiększymy możliwości dostępności do rynku pracy oraz podniesiemy potencjał turystyczny obszarów już atrakcyjnych turystycznie lecz nieco zapomnianych – mówi Anna Michalska, radna Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
Lepsza dostępność siatki połączeń kolejowych z pewnością zachęci także turystów do zwiedzania regionu poruszając się właśnie pociągami. Wśród linii przejmowanych w ramach tego ogromnego i ambitnego projektu Samorządu Województwa znalazły się m.in.: 310 Kobierzyce – Piława Górna, 319 Kondratowice – Łagiewniki, 335 Henryków – Ciepłowody.
Różnorodne działania Kolei Dolnośląskich
Od 4 września Koleje Dolnośląskie uruchomiły autobusową komunikację zastępczą na trasie z Kłodzka do Stronia Śląskiego i Lądka-Zdroju. Do czasu powrotu połączeń kolejowych, do obu tych turystycznych miejscowości podróżni łatwo i komfortowo dotrą autobusem.
Pojazdy są skomunikowane z pociągami, które zatrzymują się w Kłodzku – przystanki autobusowe zostały uwzględnione w kolejowym rozkładzie jazdy. Podróżni wygodnie mogą też kupić jeden bilet na całą podróż, np. przez intrnet. Trasę obsługują nowoczesne, niskopodłogowe autobusy. Jest w nich możliwość przewożenia wózków lub rowerów.
Od grudnia Koleje Dolnośląskie przejmą także część przewozów pasażerskich na trasie Wrocław Główny – Brzeg Dolny – Wołów do Ścinawy oraz w relacji do Głogowa. Będzie to 5 par pociągów dziennie: w godzinach porannych, okołopołudniowych i popołudniowych umożliwiających komfortowy dojazd m.in. do pracy czy szkoły oraz powrót do domu. Na trasie wciąż będą jeździły także pociągi POLREGIO.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
TruckdriverDST powiedziała : Te cygany to chyba z przetargu były pro bono po partyjniacku i miały tam robić ścieżkę dla jeżdzących gołębiRE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
silnoręki powiedziała : wskoczę na deskorolke albo na hulajnogę elektryczną i też wyjdzie szybciej.RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
spajker. powiedziała : spajker. powiedziała : ... i tyle w temacie...RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
Nie lubię się drapać po nie swojej dupie,ale czy cygany nie pokradly czasem torów w rejonie Kondratowic i Łagiewnik....????RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
wojteek powiedziała : jak jesteś mało mądry to dotrzyj na łódź kaliską na 20:00. z wrocłąwia musisz wyjechać około 13 tej bo kolejny pociąg dotrze do łodzi fabryczna planowo o 19:37 i jeszcze zostaje ci dojazd do łodzi kaliskiej. jesteś w łodzi tak około 16tej i czekasz na 20tą. załatwiasz swoje sprawy i o 22:30 jesteś wolny i czekasz na 5:00 na pociąg do ostrowa wlkp, tam godzina na przesiadke do wrocławia i o około 8smej jesteś we wrocku. jesze tylko poczekaj na przesiadkę do strzelina i już masz 22cia godziny z głowy. pociąg strzelin łódź to cena około 110 zeta. masz za to 15 litrów paliwa na 250 kilometrów ekspresówką. jak do samochodu dołączysz 3 pasażerów to masz podróż do łodzi za 25% ceny pkp mało mądry kłamczuchu. jak jesteś mało mądry to spróbuj zanim napiszesz nieprawdziwe teorie. jak brakuje ci wyobraźni to wskazuję że pociąg ze strzelina do kondratowic jechał 30 minut no ale jechał 1 raz dziennie i na powrót czekałeś 24 godziny.RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
spajker. powiedziała : Już od dawna nie można kupić jeżdżącego samochodu za tysiąc zł. Pociągami tak bardzo nikt nie jeździ, że aż piszą artykuły w prasie o zatłoczonych składach. Do Wrocławia pociąg 35 minut, samochodem godzinę albo więcej. Aha, pociąg z Łodzi jedzie do Wrocławia nieco ponad 3 godziny, jak jesteś ofiarą to chociaż nie rób jej z innych. Z tą samą ceną też dobry żart przy paliwie za 7zł.RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
666 powiedziała : jak były parowozy to spóźnień nie było. pustych miejsc w pociągach też nie było. ludize jechali w korytarzu w kiblu i na schodach na zewnątrz. udzie wskakiwali w biegu a ci którzy tego nie zrobili to zostawali na peronie. kiedyś to były czasy o ho ho. jak człowiek ma spóźnien ie w jeździe samochodem ze strzelina do wrocławia na 500 rondach i na 500 światłach 95 minut zamiast 30 minut to wiadomo. taki los. trzeba było wyjechać o 4tej rano. było by szybciej.RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
666 powiedziała : Najbardziej mnie bawią co dwumiesięczne zmiany rozkładów jazdy...intensywnie zmieniają - dwie minuty w tą , dwie w tamtą, a rzeczywistość tak jak piszesz pociąg na trasie 30 km robi 15 -20 minut opóźnienia...erer
Na razie te pociągi szczególnie Wrocław - Strzelin to jakaś tragedia. Codziennie spóźnienie minimum 10 minut + prędkość od której również doklejane są kolejne minuty. Na opóźnieniac h pociągów już nawet nie ma info, ze cokolwiek się opóźnia a i tak zawsze 10 minut. Żenada . taki nierząd to powinien być od razu wywalony na zbity pysk.RE: Pociągi wrócą na trasy w całym regionie. Trwa ogromny projekt rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych
ekonomiczne fantazje urzędnicze. pks-y zbankrutowały z braku klientów aczkolwiek autobusy mogą dojechać wszędzie. wożenie kilku pasażerów nie opłaca sie już nawet małym przewoźnikom ze zdezelowanym busem. w czasach kiedy jeżdżący samochód można kupić za 1 tys zeta ludzie nie będą jeździć pociągiem. jazda pociągiem trwa kilka razy dłużej niż jazda samochodem. niedawno wracałem pociągiem z łodzi. na stacji lódź kaliska umierałem z nudów od 22:30 do 5:00. później trzepało mną w pociągu do ostrowa wlkp. a ostrpwie zaledwie 50 minut spaceru po peronie w oczekiwaniu na przesiadke do wrocławia. wyjazd na 2,5 godziny do łodzi trwał w sumie 20 godzin. cena taka jak jazda samochodem. samochodem jadę od drzwi do drzwi a pociągiem od dworca do dworca.