100 milionów pasażerów przewiezionych przez Koleje Dolnośląskie!
100-milionowy pasażer jechał w ubiegły poniedziałek, 15 maja, pociągiem relacji Zgorzelec – Wrocław Główny. Z tej okazji wnętrze pojazdu zostało okolicznościowo przystrojone, a podróżnym wręczano podwójne vouchery na bilety weekendowe.
– Koleje Dolnośląskie konsekwentnie dążą do poprawy jakości usług. Inwestycje w infrastrukturę, pojazdy oraz szkolenia dla personelu przyniosły oczekiwane rezultaty, co potwierdza odnotowanie już 100 milionów pasażerów. Przewoźnik stawia na rozwój, bezpieczeństwo i wygodę, inwestujemy w nowoczesny tabor i przywracamy do życia zapomniane linie kolejowe. To nasz sposób na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
- Tak duża liczba pasażerów pokazuje, że moda na kolej trwa, a zainteresowanie kolejowymi podróżami cały czas wzrasta. To jednak nie oznacza, że spoczniemy na laurach. Zarówno Zarząd Województwa, jak i Koleje Dolnośląskie dokładają wszelkich starań, inwestując w nowoczesny tabor czy rewitalizując następne linie kolejowe, aby pasażerowie mogli swobodnie, bezpiecznie i komfortowo podróżować koleją po Dolnym Śląsku – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Dolnoślązacy wybierają kolej
Pociągi KD przewiozły tylko w ubiegłym roku na Dolnym Śląsku ponad 16 milionów podróżnych, a priorytetem Samorządu Województwa Dolnośląskiego jest systematyczne rozwijanie oferty kolejowej dla mieszkańców regionu. Na ten cel tylko w tym roku przeznaczonych jest blisko 300 milionów złotych i jest to niemal trzykrotność kwoty desygnowanej na ten cel jeszcze kilka lat temu.
- Nie byłoby tego dnia, gdyby nie dobra współpraca miedzy samorządem województwa a polskim rządem. Na przejęte od PKP linie pozyskujemy następnie rządowe dofinansowania, tak jak na linię przez Mysłakowice do Karpacza w ramach programu Polski Ład. Chcemy zrewitalizować jak najwięcej linii i wspólnie z polskim rządem likwidować wykluczenie komunikacyjne na Dolnym Śląsku – dodaje Grzegorza Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Nowoczesne składy Kolei Dolnośląskich są wyposażone w udogodnienia takie jak klimatyzacja, wifi czy system informacji multimedialnych, które zostały docenione przez samych podróżnych. Składy są niskopodłogowe oraz dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.
- Mam apel do premiera Morawieckiego aby pogonił do pracy PKP PLK, które pracuje nad dokumentacją Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Zgodnie z obietnicą Premiera został on wpisany, ale na listę rezerwową inwestycji. Nie chcemy być rezerwowym zawodnikiem. Udowadniamy na Dolnym Śląsku, że jesteśmy liderem zmian w kolejnictwie. Prosimy, aby Wrocław i Wrocławski Węzeł Kolejowy znalazł się na liście głównej do dofinansowania i do rozbudowy – zaapelował Krzysztof Maj, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Koleje Dolnośląskie stawiają na rozwój
Regionalna spółka aktualnie realizuje kluczową inwestycję na Dolnym Śląsku. KD już w lipcu zakończy budowę własnej hali serwisowej. Dzięki niej przewoźnik znacznie zwiększy samodzielność i możliwości w zakresie naprawy taboru i przeglądów okresowych. Inwestycja realizowana jest przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego kwotą przekraczającą 50 mln zł, a także przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Łączna wartość prowadzonych prac sięga 65 mln zł.
- Wraz z przewiezieniem 100-milionowego pasażera, podkreślamy swoje zaangażowanie w ciągłe doskonalenie usług kolejowych. W ramach umowy z PESĄ do 2024 roku wzmocnimy się o 25 sztuk nowoczesnych, pięcioczłonowych pociągów najnowszej generacji Elf 2, zwiększając tym samym tabor do 88 pojazdów, z czego aż 65% będzie elektryczna – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Dolny Śląsk w ostatnich latach mocno stawia na kolej. Samorząd Województwa, przejął od państwa ponad 20 nieczynnych dotychczas linii kolejowych o długości 300 km na terenie całego Dolnego Śląska. Przejęte linie są rewitalizowane, aby przywrócić na nich połączenia pasażerskie.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
RE: 100 milionów pasażerów przewiezionych przez Koleje Dolnośląskie!
Absolutorium otrzymaliście?RE: 100 milionów pasażerów przewiezionych przez Koleje Dolnośląskie!
prawdziwą mężczyznę poznaję po tym jak układa swoje łapki, które nigdy nie pracowały. jak jest ksztłt piramidy to od razu wiadomo że pani bez sromu jest na szczycie piramidy żywieniowej. wiadomo też że jest faraonem a forma sklejona z łappek to potwierdza . do gizy jechać nie trzeba.no ale jest sukces. polska ma 37,5 miliona mieszkańców a koleje dolnoścoąskie przewiozły 100 milionów pasażerów. sam dolny śląsk ma 2 miliony mieszkańców a koleje dolnośląskie przewiosły 100 ,ilionów pasażerów. taka wydajność pracy to jest 5 000 % !!!!!!!! tego to nawet stachanowcy z korei północnej nie wyrobią. no ale ważny urzędnik gdyby się do czegoś nadawał to robiłby coś pożytecznego. np zmieniałby opony w serwisie opon. no ale że do wymiany opon się nie nadaje to nadaje on jak radio erewań o tym że dzięki staraniom władz lokalnych słońce wzeszło dzisiaj 5 razy a wzeszło by nawet i 25 razy gdyby opozycja nie przeszkadzała. to byłem ja. spajker piramidka na jajach, który robi sobie jaja ale wcale nie jest mu do śmiechu kiedy widzi i czyta że oto dalajlama ma swoje kolejne wcielenie.RE: 100 milionów pasażerów przewiezionych przez Koleje Dolnośląskie!
(...) Łączna wartość prowadzonych prac sięga 65 mln zł. (...) - przy okazji otwierania kolejnych linii kolejowych powinno się pozwolić na zbadanie wpływu przejeżdżającyc h pociągów na wydajność mleczną krów. Takie badania byłyby potężnym zastrzykiem finansowym dla naukowców, a i jazda pociągiem zyskałaby na atrakcyjności, gdyż podróżni z okien wagonów mogliby obserwować naukowców w towarzystwie ich krów.