PUN to 300-metrowa maszyna, która podnosi tory i wymienia podkłady. Przez kilka dni urządzenie wymieni pięć tysięcy podkładów

Zakończono pierwszy etap prac na linii kolejowej Wrocław – Strzelin. Specjalistyczne roboty trwały na odcinku między Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną. Pociągi przyśpieszają w tym miejscu do 120 km na godzinę.

Obecnie najintensywniejsze prace prowadzone są między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Na szlakach widać pracujących z fachowym sprzętem robotników. Dzięki modernizacji torów w grudniu z Wrocławia do granicy czeskiej pojedziemy w rekordowo krótkim czasie – poniżej 100 minut.

– Wykorzystujemy specjalistyczne urządzenia. Między Ziębicami i Starczowem pracuje PUN, czyli 300-metrowa maszyna, która podnosi tor i wymienia podkłady. Przez kilka dni urządzenie wymieni pięć tysięcy podkładów. W październiku między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem ma pracować kolejowy kombajn –AHM 800R. Maszyna wykona całkowite wzmocnienie podtorza – informuje Marta Pabiańska z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Prace trwają również na strzelińskim dworcu. Nieczynny jest jeden z torów przy peronie 2. Podróżni jadący w stronę Wrocławia wsiadają na peronie pierwszym. Poza pracami torowymi poprawiany jest stan obiektów inżynieryjnych. Chodzi o tunele, mosty i wiadukty, które są ważnym ogniwem całej infrastruktury. Wykonano już prace na moście w Żórawinie. Robotnicy pracują teraz na moście w Kamieńcu Ząbkowickim i przy dwóch wiaduktach w Służejowie. Remonty obejmą również wiadukty między stacjami Bardo – Kłodzko Główne oraz Kłodzko Nowe – Bystrzyca. Roboty uwzględniają wykonanie odwodnienia. To istotne prace, które zapewniają odpowiedni stan torów i przejazd pociągów w rozkładowym czasie.

– Wymiana i montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym podniesie poziom bezpieczeństwa. Na 20 skrzyżowaniach wymieniamy urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiamy nawierzchnię drogową. Na przejazdach w Strzelinie, Żórawinie, Żernikach, Bogunowie, Węgrach i Mędłowie zabudowano już nowe płyty. Na dniach zakończą się prace na kolejnych skrzyżowaniach torów i drogi między Żórawiną a Strzelinem. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych – podkreśla Marta Pabiańska.

Na prawie 140-kilometrowym odcinku prace wykonują zespoły trzech zakładów: wrocławskiego, opolskiego i wałbrzyskiego. Ze względu na szeroki zakres pras wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Wartość inwestycji  to ponad 150 mln zł, z czego 132 mln to środki budżetowe. 

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker.
rocja i związek radziecki mieli tańszą metodę budowy kolei. wystarczy poszukac wrogów caratu albo wrogów ludu, kolej transsyberyjską wybudowali polscy powstańcy styczniowi a kolej na trasie strzelin kondratowice zbudowali francuscy jeńcy.
są tańsi od takiej maszyny. a jak ktoś padnie z wycieńczenia to robi jeszcze za nawóz w okolicy.

-1

Przeczytaj także