ZNAJDŹ NA STRONIE

 

Umowa na przejazdy pociągami w obrębie miasta Wrocławia na podstawie biletu MPK obowiązuje od 1 sierpnia

Podróżni mogą od 1 sierpnia jeździć pociągami Kolei Dolnośląskich i Polregio na podstawie biletów MPK. Przewoźnicy regionalni honorują miejskie bilety na podstawie umowy podpisanej przez Jacka Sutryka, prezydenta Wrocławia i Damiana Stawikowskiego, prezesa Kolei Dolnośląskich oraz przedstawicieli Polregio.

Umowa obowiązuje od 1 sierpnia. Dzięki niej, legitymując się biletami MPK Wrocław (co najmniej 24-godzinnymi), będziemy mogli podróżować pomiędzy 31 stacjami i przystankami z nazwą Wrocław oraz do Iwin - przystanku położonego obok wrocławskiego osiedla Jagodno.

- To ważny dzień dla Dolnego Śląska, a przede wszystkim dla Wrocławia i jego aglomeracji. To efekt dobrej współpracy samorządu województwa, samorządu Wrocławia i innych samorządowców, bo umowa nie byłaby możliwa, gdyby nie współpraca, zaangażowanie i determinacja na wielu szczeblach - mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Dzięki temu rozwiązaniu tysiące ludzi mogą wygodniej dojeżdżać do pracy, szkoły czy do lekarzaDzięki temu rozwiązaniu tysiące ludzi mogą wygodniej dojeżdżać do pracy, szkoły czy do lekarza

Dzięki umowie pociągi Kolei Dolnośląskich i Polregio staną się integralną częścią komunikacji miejskiej stolicy Dolnego Śląska, a ucząca się młodzież szkolna oraz seniorzy powyżej 65. roku życia będą mogli z nich korzystać bezpłatnie w obrębie miasta.

- To istotne uzupełnienie miejskiej siatki połączeń, dzięki któremu z bezpłatnych przejazdów skorzysta blisko 300 tys. wrocławianek i wrocławian. Spełniamy naszą zapowiedź z kampanii wyborczej i jednocześnie jest to dobry prognostyk dla przyszłej współpracy. Nasze porozumienie pokazuje wspólną odpowiedzialność za region i jego stolicę - dodaje Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.

Gdy umowa obowiązywała przed trzema laty, dziennie z pociągów - na biletach miejskich - korzystało kilka tysięcy wrocławian. Od tego czasu rozwinęła się liczba stacji w obrębie miasta Wrocławia, ale też zwiększyła się liczba połączeń regionalnych świadczonych przez Koleje Dolnośląskie.

- Chciałem podziękować przedstawicielom miasta, Jackowi Sutrykowi i Renacie Granowskiej, za szybkie osiągnięcie porozumienia. W ciągu ostatnich kilku lat zainwestowaliśmy w tabor blisko miliard złotych. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani do obsługi ruchu nie tylko regionalnego, ale i aglomeracyjnego - mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

 

Szybki i bezpieczny transport dla wszystkich

Na porozumieniu skorzystają nie tylko mieszkańcy stolicy Dolnego Śląska, ale także aglomeracji wrocławskiej. Dzięki umowie od pierwszej stacji w obrębie miasta Wrocławia mogą oni podróżować na jednym bilecie - tym samym, który honorowany jest w MPK. Pociągami przewoźników regionalnych można podróżować posiadając bilety MPK:

  • 24-, 48-, 72- i 168-godzinne,
  • bilety okresowe imienne (ale nie bilety przypisane wyłącznie do dwóch linii MPK),
  • bilety 30- 60- i 90-dniowe na okaziciela.

- Szybki, bezpieczny i ekologiczny transport jest kwestią cywilizacyjną, a nie polityczną. Dzięki porozumieniu między samorządami osiągnęliśmy pierwszy sukces i nie jest to nasze ostatnie słowo. Zamierzamy wprowadzić jednolity bilet na terenie całego Dolnego Śląska. Poprzez zwiększenie dostępności oferty kolejowej chcemy przekonywać Dolnoślązaków do korzystania z pociągów – dodaje Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego odpowiedzialny za kolej.

Umowa została zawarta od 1 sierpnia 2024 do końca 2025 roku. Miasto Wrocław będzie współfinansować kursowanie pociągów w swoim obszarze. Łączna wartość umowy wynosi ok. 53 mln zł z VAT.

- Sprawa UrbanCard to był absolutny priorytet dla nowego zarządu województwa. Obiecywaliśmy w kampanii wyborczej, że załatwimy ją w 3 miesiące i rzeczywiście udało nam się to zrealizować - mówi Wojciech Bochnak, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Podobna umowa działa także m.in. w Warszawie, gdzie pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej można podróżować na biletach miejskich.

- W imieniu zarządu powiatu z całego serca dziękuję marszałkowi i prezydentowi. Naszym mieszkańcom będzie łatwiej dojeżdżać do miejsc gdzie pracują i się uczą. To fantastyczny pierwszy wspólny projekt po wyborach samorządowych i wierzę w to, że nie ostatni - podsumowuje Włodzimierz Chlebosz, Starosta Powiatu Wrocławskiego.

W umowie finansowo, poza miastem Wrocław, partycypują również powiat wrocławski oraz stowarzyszenie Aglomeracja Wrocławska.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
spajker.
bilet dzienny mpk to koszt chyba 22,- zeta. wysiadam na dworcu pko we wrocku i chcę odwiedzić wicemarszałka w jego urzędzie na mazowieckiej. w jaki pociąg mam wsiąść? kiedy na mazowieckiej położą tory kolejowe? chcę odwiedzić prezydenta sutryka i sprawdzić intensywność różu jego koszuli? w jaki pociąg mam wsiąść? chcę zrobić zakupy na bielanach wrocławskich. w jaki pociąg mam wsiąść? chcę jechać do pasażu grunwaldzkiego i do sky tower. w jaki pociąg mam wsiąść? wydam 22 zeta na dzienny bilet mpk a pociąg jedzie raz na godzine i ma przystanki w liczbie mniejszej niż ilość włosów na głowie wicemarszałka. on jakiś zafiksowany na punkcie kolei. chciał za dziesiątki milionów reaktywować linię kolejową strzelin-kondratowice aby tłumy strzelinian chcących odwiedzić kondratowice albo słynną geotermię w lipowej miały wygodę. jacy urzędnicy takie sukcesy. ci ludzie ze służbowych limuzyn są odklejeni od realu. strzelin miał pomysł na komunikację miejską. w strzelińskiej komunikacji jest więcej kierowców niż pasażerów. no ale sukces jest. za cenę biletu dziennego mpk to taksówką dojadę tam gdzie zechcę.
0

Przeczytaj także