Głównym założeniem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez wzrost wiedzy i umiejętności oraz złagodzenie dysfunkcji utrudniających naukę.
Dzięki wdrożeniu projektu uczniowie klas I-III oraz IV-VI mają okazję uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych: wyrównawczych z matematyki, rozwijających z przyrody, wyrównawczych z języka angielskiego, komputerowych, logopedycznych, terapeutycznych dla dzieci oraz ogólnorozwojowych warsztatach psychologicznych kształtujących postawy niezbędne na rynku pracy, kompetencje społeczno-emocjonalne i umiejętność uczenia się.

- Rodzicom zaoferowane zostało indywidualne poradnictwo psychologiczne oraz warsztaty grupowe - dodaje dyrektor Michułka. - Mają możliwość udziału w warsztatach z zakresu motywowania dziecka do nauki poprzez wykorzystanie alternatywnych metod uczenia się i innych narzędzi wspierających proces edukacji z zakresu profilaktyki zagrożeń, płynących z otoczenia, wynikających ze wzrostu dostępu do nowych technologii oraz rozwijających umiejętności wychowawcze.
Mało tego. Także nauczyciele mają możliwość podwyższenia swoich kwalifikacji. Między innymi w zakresie posługiwania się nowoczesnymi metodami pracy poprawiającymi jakość i efektywność nauczania oraz pozwalającymi na zindywidualizowane podejście do uczniów.
„Wiem, umiem, rozumiem” to również poprawa efektywności i jakości kształcenia poprzez doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne, w tym narzędzia do nauczania eksperymentalnego i Informacyjnego Centrum Technicznego. - Oprócz tego otrzymaliśmy dwie tablice interaktywne, działające podobnie jak tablet i dwa laptopy - kontynuuje Mariusz Michułka.
W ramach projektu przewidziano organizację wyjazdowych warsztatów matematyczno-przyrodniczych w edukacyjnych placówkach na Dolnym Śląsku. Adresowane są one do uczniów objętych programem zajęć matematyczno-przyrodniczych w szkole podstawowej. Celem wyjazdów jest wzrost efektywności zajęć, aspiracji edukacyjnych i motywacji uczniów oraz stymulowanie ciekawości poznawczej.
- W lutym uczniowie klas I-III oraz klas IV-VI mieli okazję uczestniczyć w takich zajęciach w Exploraparku w Wałbrzychu - dodaje dyrektor. - Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem, nie było czasu na nudę.
Różnorodność pomocy, gier, eksperymentów dostarczyło wielu nowych doświadczeń i przyczyniło się do rozwoju zainteresowań matematyczno – przyrodniczych.

















































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij