Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na rewitalizację 17-kilometrowego odcinka linii kolejowej między Łagiewnikami a Strzelinem.
Linia ma być dostosowana dla ciężkich pociągów towarowych, które jadą z prędkością ok. 50 kilometrów na godzinę. Ma służyć do wywozu kruszywa z kamieniołomów. Oprócz tego przy nieczynnej stacji w Kondratowicach ma zostać rozbudowany układ torów. Ma tam powstać tzw. mijanka z bocznicami kolejowymi i czterema rozjazdami. Będzie to linia jednotorowa niezelektryfikowana (dla lokomotyw spalinowych).
– Blisko milion ton kamienia rocznie wydobywanych jest w Górce Sobockiej. Materiał transportowany jest po drogach gminnych, a później powiatowych. Gdy linia zostanie uruchomiona, będę zadowolony z tego, że ciężki transport z dróg przeniesie się na tory – mówi Tomasz Gracz, wójt Kondratowic.
Na zebraniach w Górce Sobockiej temat transportu jest poruszany od lat. Kurz, który przedostaje się na pola i do gospodarstw, jest szczególnie uciążliwy. O uruchomieniu linii nr 319 mówi się od lat. Na stronie e-zamówień pojawiły się szczegółowe informacje o przetargu. Chodzi o zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania – Rewitalizacja dla linii kolejowej nr 319 szlak Strzelin - Kondratowice - Łagiewniki na odcinku od ponad 33 do 51 kilometrów. Zadanie będzie nadzorowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Szacowana kwota inwestycji może osiągnąć nawet 75 mln. zł.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij