ZNAJDŹ NA STRONIE

- Zanim zaczniemy zwiększać ilość oferty, to najpierw spróbujmy czy ten mniejszy wymiar ma jakiś sens - powiedział Krzysztof Balawejder, prezes Polbusa (drugi od prawej)Czy w ciągu najbliższych kilku miesięcy uda się zorganizować nowe połączenia między Wrocławiem a Wiązowem? Niska frekwencja podczas konsultacji z mieszkańcami nie przeszkodziła w wysłuchaniu uwag. Jakie kursy zostały zaproponowane? Wiadomość o stałych godzinach autobusowych ma pozwolić na częstsze korzystanie z transportu publicznego.
Prawdopodobnie już niedługo mieszkańcy gminy Wiązów będą mogli skorzystać z większej ilości połączeń autobusowych. Mowa o kursach z Wrocławia do Wiązowa. Pełnomocnik PiS w gminie Wiązów Jacek Augustyn, który był gospodarzem spotkania, poruszał kwestię konieczności skomunikowania tych dwóch miejscowości jeszcze przed ostatnimi wyborami samorządowymi, w których kandydował na burmistrza Wiązowa. Wyborów, co prawda, nie udało się wygrać, ale Augustyn podjął próbę rozwiązania problemu braku połączeń.

Chcą spróbować
We wtorek, 4 sierpnia, w sali widowiskowej Gminnej Biblioteki Publicznej w Wiązowie odbyło się spotkanie z mieszkańcami, które miało na celu konsultacje odnośnie godzin kursowania planowanego autobusu. Zainteresowanie nie było jednak duże, gdyż na spotkaniu pojawiło się zaledwie kilkanaście osób. Obecni byli także Rafał Czepil, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wrocławia, Krzysztof Balawejder, prezes Polbusa PKS Sp. z o.o., Arkadiusz Janaś, kierownik przewozów w firmie Polbus oraz Jerzy Krochmalny, burmistrz Miasta i Gminy Wiązów.
Jak wyjaśnił Balawejder, firma ma przede wszystkim służyć ludziom i stąd zaangażowanie w zorganizowanie dodatkowego transportu. Zaznaczył, że nie da się utworzyć dobrego rozkładu jazdy bez wcześniejszego wysłuchania mieszkańców. – Jeżeli nie będzie zainteresowania i pozytywnego odbioru tej linii z państwa strony, to oczywiście ona nie będzie miała sensu. Natomiast uważam, że dopóki ten autobus nie zacznie jeździć to trudno mówić czy takie zainteresowanie jest czy nie. Chcemy podjąć ten trud przygotowania i będziemy to robili z myślą o państwa interesie – powiedział prezes.
Według Czepila, który po sugestiach Jacka Augustyna pierwszy rozmawiał z prezesem Polbusa, problem braku komunikacji Wrocławia z Wiązowem pojawiał się zawsze i jest bardzo istotny dla mieszkańców. Obiecał również swoją pomoc w kontaktach z Urzędem Marszałkowskim, aby proces decyzyjny udało się skrócić do minimum. Augustyn podziękował burmistrzowi za bezpłatne udostępnienie przystanków, a Krochmalny uznał, że to sprawa oczywista.
Mieszkańcy Kurczowa Adam Żygadło i Grzegorz Radzikowski zaproponowali, aby poranny autobus przejeżdżał jeszcze przez trzy wsie
Proponowane sugestie i uwagi
Zebranym zostały przedstawiona propozycja trzech kursów Wiązów-Wrocław o godz. 5:35, 8:35 i 15:25 oraz Wrocław-Wiązów o godz. 6:40, 9:40 i 16:30 przez Gułów, Wawrzęcice, Grodziszowice, Kojęcin, Borek Strzeliński, Michałowice, Nowojowice, Wojkowice oraz Żerniki Wrocławskie. Jedna z mieszkanek zauważyła, że po powrocie z pracy nie uda jej się dotrzeć na przystanek o godz. 16:30 i sugerowała zmianę na godz. 17:00. Pytała także czy kursy obejmują soboty. Balawejder wyjaśnił, że istnieje taka możliwość, jednak w soboty kursy musiałyby zostać ograniczone do dwóch.
Mieszkaniec Kurczowa (gmina Borów) Adam Żygadło zaproponował, aby poranny autobus do Wrocławia skręcał w Borku Strzelińskim i jechał przez Boreczek, Kręczków i Kurczów. – Autobus zabrałby mieszkańców trzech wiosek i wyjechał w Nowojowicach. Omija tylko Michałowice, ma trzy wsie więcej, a mieszka tam ok. 600 osób. To 1,5 km więcej. Chodzi tylko o dni robocze i kurs o godz. 8:35. Czy to jest możliwe? – pytał. Jedna z mieszkanek zasugerowała zmianę porannego kursu na godz. 5:20.
Jak powiedział prezes, wszystkie kwestie formalne zostaną wzięte pod uwagę, jednak trzeba pamiętać, że im dłużej jedzie autobus, tym trasa jest mniej atrakcyjna. Zapisał również wszelkie zgłoszone uwagi.
Na konsultacjach pojawiło się zaledwie kilkanaście osób
Obiecywanie byłoby bez sensu
– Mógłbym dzisiaj obiecać, że będziemy jeździć co godzinę, ale to by było bez sensu, bo byłoby skazane na porażkę. Jeżeli to chwyci, będziemy rozwijać, ale zanim zaczniemy zwiększać ilość oferty, to najpierw spróbujmy czy ten mniejszy wymiar ma jakiś sens. Bez pasażerów to nie wypali – stwierdził Balawejder.
Czepil podkreślił, że najważniejsze jest, aby o tworzeniu połączenia między Wrocławiem a Wiązowem poinformować jak najwięcej osób. Prezes dodał, że wiadomość o stałych godzinach autobusowych pozwoli także na częstsze korzystanie z transportu publicznego niż własnego samochodu. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, proponowany rozkład można w przyszłości modyfikować.
Na koniec Balawejder poinformował zebranych, że cały czas czeka na ich uwagi i sugestie związane z rozkładem. Krochmalny zaznaczył, że gmina Wiązów nie wycofuje się ze swoich propozycji (mowa m.in. o całodobowym, bezpłatnym i strzeżonym parkingu dla autobusu realizującego rozkład połączeń oraz wszelkiej pomocy organizacyjno-prawnej) i nadal będzie wspierać pomysł.


UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Gravatar
a-z
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
jery powiedziała :
najlepiej gdy tym tematem zajmiemy się w przyszłym roku teraz są ważniejsze rzeczy choćby obecna susza może tu da się coś załatwić bo to jest temat ważny i godny uwagi a njie jaieś tam dyrdymały
a najlepiej za dwa.... przed wyborami i znowu będzie fajnie

0
Gravatar
a-z
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
jery powiedziała :
zobaczcie ludzie Czepil załatwi wszystko nawet połączenia będą dla wiązowa
ale do Czepila trzeba mieć dojście

0
Gravatar
jery
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
zobaczcie ludzie Czepil załatwi wszystko nawet połączenia będą dla wiązowa
0
Gravatar
a-z
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
suseł powiedziała :
chyba będziemy mieli kandydatkę na byrmistrza wiązowa, która zna sprawy mieszkańców jak mało kto była dyrektorem, prezesem, teraz znów jest dyretorrem a i dośiwadczenie samorządowe ma za sobą no i jak mówią kobieta łagodzi obyczaje
Myślisz, że jerry obstawia sobie tyły. Jeżeli jemu sie uda, to pani będzie dalej dyrektorem, jesli nie to ona zostanie burmistrzem a jerry sekretarzem ?

0
Gravatar
suseł
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
chyba będziemy mieli kandydatkę na byrmistrza wiązowa, która zna sprawy mieszkańców jak mało kto była dyrektorem, prezesem, teraz znów jest dyretorrem a i dośiwadczenie samorządowe ma za sobą no i jak mówią kobieta łagodzi obyczaje
0
Gravatar
xyz
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
krochmalny pewnie na mszę z publicznych pieniedzy da, żeby sie linia nie utrzymała.
0
Gravatar
men
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
Rysio powiedziała :
Więcej z tego Augustyna pożytku niż z Krochmalnego jako burmistrza. Gdyby Augustyn był burmistrzem to ta gmina zaczęła by tętnić życiem. Tyle mam do powiedzenia w temacie ;)
To niestety prawda, pozostaje mieć nadzieję, że ludzie to w końcu zrozumieją. Na razie mamy kolejne lata bezpowrotnie stracone, Wiązów traci kolejną szansę.

0
Gravatar
jery
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
najlepiej gdy tym tematem zajmiemy się w przyszłym roku teraz są ważniejsze rzeczy choćby obecna susza może tu da się coś załatwić bo to jest temat ważny i godny uwagi a njie jaieś tam dyrdymały
0
Gravatar
Rysio
Augustyn robi więcej
Więcej z tego Augustyna pożytku niż z Krochmalnego jako burmistrza. Gdyby Augustyn był burmistrzem to ta gmina zaczęła by tętnić życiem. Tyle mam do powiedzenia w temacie ;)
0
Gravatar
spajker
RE: „Bez pasażerów to nie wypali”
jajco powiedziała :
to czy linie się utrzymają, to czas pokaże. Tego nie da się przewidzieć. Ale fakt pozostanie faktem, że krochmalny twierdzil, że się nie da, a Augustyn sprawę załatwił. Zastanówcie się nad tym wiązowianie !!!
no ale zawsze możńa "procedować" i podjąć urzędniczą uchwałę, która zobowiąże busfirmę do tego aby była zyskowana od godz x do godz y. za brak zysków czyli na niedopełnienie obowiązków służbowych przynoszenia zysku do pierdla na 3 lata za nieustalony demokrakycznie deficyt. no ale jak jakiś bolek kupi zardzewiałęgo busa aby wyjść na zero to do pierdla z prywatnym kapitalistą za ukrywanie milionowych dochodów!!!! i udawanie że biznes nie wychodzi.

0

Przeczytaj także